Tästä tämä tunteiden purkaus sitten lähtee...

Tiedän että tää on omaa syytä ja itsekurin puutetta sekä tyhmyyttä kun en pääse irti tupakasta! Voi kuinka paljon mä oon kuullu siitä mitä tupakointi mulle ja mun läheisille aiheuttaa. Varmaan jokainen joka tupakoi tietää... mutta kuinka moni ottaa tosissaan sen että keuhkoahtaumatauti johtaa kuolemaan? Eihän se, kun ei oo mitään oireita...ja tiedän että tuokin on polttanu niin ja niin monta vuotta...vielä kuollessaankin se veti kaks askia norttia...eikä sillä ikinä ollu edes yskää..jep,jep! Saatika mitä muita tauteja ja oireita tupakointi aiheuttaa, niitä en edes luettele koska tää ei oo mikään saarna tupakanhaitoista vaan mun ajatuksista!

Mä oon polttanu tupakkaa siitä asti kun olin 12 v. (kamalaa? eikö...)  Mä olen oikeastaan vaan kerran "lopettanut" tupakoinnin. Laitoin laastarin kankkuun ja siitä tuli järjetön ihottuma. Sitten ajattelin kokeilla purkkaa..Toimihan se ,peräti vuoden ajan kunnes oli "pakko" aloittaa tupakoiminen uudestaan että pääs eroon siitä purkasta... ja nikotiiniahan mä siinäkin elimistööni vedin vuoden ajan...nikotiinin orjat,sitähän me ollaan. Eihän alkoholismiakaan paranneta sillä että annetaan kossupullon tilalle kaljapullo...

Sain lääkäriltä champix reseptin ja jemmailin sitä kaapissa neljän kuukauden ajan ennenkuin uskalsin hakea apteekista ne...selityksiä oli vaikka miten; liian kalliita , kamala yskä, stressiä pukkaa, juhlat tulossa, ei vaan voi lopettaa!!!! Maksoin kiltisti 106,30€ lääkkeet ja Apteekkari toivotti mulle hyvää ja savutonta loppuelämää, ilman happipulloja. Thänks....

Mulla on nyt menossa kolmas päivä kun nuo "ihmelääkkeet" aloitin ja usko tähän lääkkeeseen on kova! Tällä kertaa myös oma halu on lopettamisessa mukana Olen lukenut satoja sivuja ihmisten kokemuksia lääkkeestä ja yllättävän moni on onnistunut lopettamaan tupakoinnin...sitä en tiedä onko tuo tupakoimattomuus ollut lopullista vai väliaikaista mutta ainakin se antaa voimia aloittaa ja jatkaa taistelua nikotiinia vastaan!

Tähän mennessä omat kokemukset lääkkeestä ovat seuraavalaiset:

Päivä 1: Aamulla otin sitten ekan pillerin. Noin tunti siitä alkoi pahoinvointi, sellanen samanlainen mikä alkuraskaudesta tulee. Sylkirauhaset alkoi erittämään sylkeä jotakin ihan uskomattomia määriä... Kävin myös tunnin aikana kahdeksan kertaa pissalla. Muutaman tunnin sisällä olo alkoi helpottaa. Olin koko illan aika räjähdysherkkä ja tuntui että kaikkien sanomiset ja tekemiset ärsytti! Päivä meni jotenkin utuisena ohi...

Päivä 2: Päänsärkyä...sitä oli kyllä eilenkin! Pieniä pahoinvoinnin aaltoja tuli ja meni mutta muuten päivä oli normaali.

Päivä 3: Tänään on taas ollut ihan normaali päivä. Lukuunottamatta tätä että mä kirjoitan... ajatuksia...talteen! Niin ja tupakkia menee entiseen tahtiin.

Jos nyt joku haluaa tietää miten champix toimii? Kannattaa varmaan googlettaa... Lääke vaikuttaa aivoissa johonkin mielihyväkeskukseen jossa se nikotiinipirukin asuu. Alussa ekat kolme päivää otetaan 0,5 mg tabletti aamulla ja neljäntenä päivänä otetaan aamuin illoin 0,5 mg tabletti... näillä mennään siihen saakka kunnes koittaa päivä kahdeksan ja annostus tuplataan 1mg tabletti aamuin illoin. Tupakointi lopetetaan päivien 8-14 aikana ja kuuria jatketaan n.12 viikkoa.... tai pidempään jos tarve vaatii.

Mä odotan jo innolla että tulis se päivä kun voin sanoa hyvästi tupakalle ja lopullisesti